Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat is Flyride?
Flyride is een vervoersnetwerk dat werkt met lokale taxibedrijven. Vanuit het Groene Hart van Nederland werkt Flyride met een aantal grote taxibedrijven samen. Doordat er vooruit geboekt wordt, word na boeking van uw rit vrijwel gelijk gekeken welk bedrijf het meest geschikt is voor de uitvoer van uw Flyride. Ons pre-book systeem stelt ons in staat de perfecte rit voor u te verzorgen.


Wordt mijn rit gecombineerd?
Absoluut niet. Wij combineren geen ritten omdat dit in de praktijk onhandig blijkt. Bovendien is de prijs van uw Flyride voor ons voldoende om u alleen te vervoeren. 

Vragen over uw boeking:

Als u ons mailt of belt, ontvangen wij graag uw booking-ID.

Mijn Flyride is besteld, maar ik wil toch mijn boeking nog wijzigen. Kan dat?
Jazeker! Dit kan via de e-mail of telefoon. E-mail: klantenservice@flyride.nl Tel: +31 85 0653478

Ik heb nog een speciaal verzoek voor mijn Flyride, wat moet ik doen?
Stuur ons een mail met uw verzoek naar klantenservice@flyride.nl

Mag ik huisdieren meenemen?
Dit mag, maar moet wel van te voren worden aangegeven. Dit kan via email of telefoon: klantenservice@flyride.nl of Tel: +31 850653478


Wat moet ik doen als de boekingsbevestiging niet klopt?
Neemt u s.v.p. zo snel mogelijk contact op met Flyride. Dit kan via klantenservice@flyride.nl of bel naar:

De reis

Als ik mijn vlucht mis door vertraging tijdens de reis, kan ik dan mijn schade op Flyride verhalen?
Nee, dit is niet mogelijk. Zie hiervoor ook artikel 8.1 van de Algemene Voorwaarden.

Verzorgt Flyride kinderzitjes voor onze kinderen?
Volgens de taxiwet zijn er geen kinderstoeltjes verplicht in een taxi. Op de achterbank van een taxi hoeven kinderen geen kinderzitje te gebruiken. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten wel gebruik maken van de gordels. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in een taxi los op de achterbank zitten.

Tellen jonge kinderen mee als extra passagiers?
Ja, jonge kinderen tellen mee als passagier.  

Moet ik de chauffeur fooi geven?
Onze chauffeurs stellen zich dienstbaar op richting de klant en zijn er voor uw als een echte dame of heer. Dit hoort gewoon bij onze service. Een fooi zullen zij zeker op prijs stellen. Voelt u zich echter niet bezwaard als u dit niet doet.

Als ik aankom op Schiphol, hoe weet ik dan waar mijn taxi staat?
Na aankomst neemt de chauffeur of Flyride contact met u op. Het is belangrijk dat u na landing bereikbaar bent. Zodra u de bagage heeft kunt u de Flyride chauffeur of Flyride inseinen. Flyride zal op u wachten bij Parking P6 zodra u heeft aangegeven naar P6 te komen. P6 bevindt zich recht tegenover de aankomst onder het grote Panasonic videoscherm. Daar mogen wij 15 minuten gratis staan.

Wat moet ik doen als ik ontevreden ben over de reis?
Voor klachten of opmerkingen aangaande uw reis kunt u een mail sturen naar klantenservice@flyride.nl

Mag ik roken in de auto naar het vliegveld?
Nee, dit is niet toegestaan.

We staan in de file, wat als ik nu mijn vlucht mis?
Flyride maakt gebruik van Track & Trace. Daarnaast zijn wij 24/7 met het verkeer bezig. Doordat wij anticiperen op actuele verkeerssituaties reizen wij altijd op tijd. Flyride is echter niet verantwoordelijk voor het halen van uw vlucht, zie ook de Algemene Voorwaarden.


Annuleren                    

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Dit kunt u eenvoudig doen door uw Booking-ID te mailen naar: annuleer@flyride.nl
Bellen mag ook: +31 85 0653478. Wij hebben uw booking-ID nodig. Annuleer op tijd, zodat wij geen kosten in rekening hoeven te brengen.

Prijzen en Betalingen

Zijn de genoemde prijzen per persoon?
De prijs per boeking is de totale prijs voor het totale reisgezelschap als ingevoerd bij de boeking.

Krijg ik een factuur van de betaling?
U krijgt de factuur direct bij de bevestiging meegeleverd.

Kan ik in de taxi betalen?
Nee. U moet uw taxi van te voren afrekenen. Wij storten boekingen terug als deze geannuleerd worden.

Hoe kan ik betalen?
Met I-deal of Creditcard kunt u afrekenen. Sinds kort ook met uw Paypal en Apple ID.